Recenze Diablo IV - nekonečná řež
Recenze her Diablo IV Recenze Recenze Diablo IV - nekonečná řež

Recenze Diablo IV - nekonečná řež

7. 8. 2023 14:00

Seznam kapitol

1. Jde do tuhého 2. Budiž příběh! 3. Co s životem?

Usedám k obrazovce a s obrovským očekáváním pouštím Diablo IV. Při tom se mi v hlavně honí myšlenky typu: „Bude mě to počtvrté bavit?“ nebo „Nebude hra pro Blizzard posledním hřebíkem do rakve?“ a „Jak dlouho vydržím hrát v kuse?“

Jde do tuhého

Pokud si úvodní cut scénu nepustíte u babičky k srpnovému obědu, bude Vám běhat mráz po zádech. Ani ne tolik z vizuálního zážitku. Ten je sice na vysoké úrovni, ale odpovídá triple A standardu. To spíše z hudby, která Vás nechá na židli, křeslu, gauči, nebo čemukoli dáváte při hraní přednost, s otevřenou pusou a ztuhlou krví zírat do obrazovky. Díky tomu hned poznáte, že tentokrát v Sanctuary moc slunečních paprsků nebude. Od začátku hry budete střídat jednu méně pohostinnou lokaci za druhou. Je libo vesnici v pustině jejíž obyvatele zasáhlo davové šílenství? Není problém. Démonické kultisty, fanatiky, lapky, podvodníky, zloděje a další výkvět lidské společnosti? Máme. Nebo snad preferujete nelidské bytosti? O ně také nouze nebude. Prostě samá vybraná společnost. Přitom za cíl má jen jednu věc: zabít Vás.

A za to si můžete tak nějak sami. Vydáváte se totiž na lov Lilith, která chce zničit herní svět - Sanctuary. Lilith přitom není nikdo menší než dcera Mephista, Pána nenávisti. Po něm také zdědila lichotivý titul Dcera nenávisti. Stále Vám připadají školní besídky tak špatné? Takže místo toho, abyste si s jednou z pěti hratelných postav (barbar, rogue, kouzelník, druid a nekromant) hleděli svého, rozhodnete se spasit svět. A Lilith Vám to samozřejmě neusnadní. Z jejího pohledu jste to Vy, kdo svět ničí a ona zachraňuje. Tak proč by vám pomáhala, že? O to spíše, když má k Sanctuary blízko jakožto matka stvořitelka.

Předchozí
Další